تبلیغات

لایت باکس

لایت باکس

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس و یا جعبه ی نورانی نوعی از تابلو های تبلیغاتی است که برای تبلیغات میدانی و محیطی مناسب می باشد. لایت باکس ها در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند. تنوع نور و رنگ در لایت باکس ها باعث جذابیت دوچندان تابلوهای تبلیغاتی شده و به همین دلیل یکی از محبوب ترین تابلوها در بین افرادی است که برای ساخت تابلو تبلیغاتی به تابلوسازی ها مراجعه می کنند. علاوه بر زیبایی از دلایلی که باعث محبوبیت این نوع تابلو ها می شود می توان به کیفیت بالای چاپ، متریال به کار رفته در آن و همچنین قابلیت ضد آب بودن لایت باکس ها اشاره کرد. لایت باکس ها انواع مختلفی دارند و به وفور در سطح شهر و یا فروشگاه ها دیده می شوند. از آنجایی که می توان تابلو لایت باکس را به هر شکلی ساخت برای هر کسب و کار و تبلیغاتی مناسب است. در این نوع تابلو ها تعویض پوستر و عکس داخل تابلو به راحتی قابل انجام است، از این رو این نوع تابلو ها کاربرد و دوام بیشتری دارد.

از تابلو لایت باکس در مکان های زیر می توان استفاده نمود:

  • مغازه ها
  • سوپر مارکت ها
  • فروشگاه ها
  • استخر ها
  • نمایشگاه ها

انواع تابلو لایت باکس از لحاظ کاربردی

تابلو لایت باکس ها از لحاظ کاربردی به دو دسته ی داخلی ( indoor) یعنی لایت باکس هایی که در فضای داخلی استفاده می شوند و خارجی (outdoor)  یعنی لایت باکس هایی که در فضای خارجی استفاده می شوند، تقسیم می شوند.

لایت باکس های خارجی برای قرار گرفتن در برابر شرایط نامساعد آب هوایی از قبیل بارندگی های شدید و گرما و سرمای نامطلوب مناسب هستند. زیرا این نوع لایت باکس ها ضد آب ساخته می شوند. همچنین پایه فلزی آن مقاوم بوده و  با استفاده از کامپوزیت روکش می شود.

انواع مختلف تابلو لایت باکس

لایت باکس ها از لحاظ ظاهری انواع مختلفی را شامل می شوند در ادامه به معرفی هر یک از انواع لایت باکس میپردازیم:

لایت باکس ایستاده:

لایت باکس های ایستاده اغلب توسط تابلوسازی های حرفه ای به صورت دو طرفه ساخته می شوند. از تابلو لایت باکس دو طرفه در فضای خارجی استفاده شده و می توان آن ها را از انواع تابلو های شهری و بلواری محسوب کرد.

تابلو لایت باکس دو طرفه پرچمی :

لایت باکس های پرچمی به لایت باکس هایی گفته می شود که دید دو طرفه ارائه داده و نصب آن ها به صورت پرچم است. از این نوع تابلو ها بیشتر برای برند سازی استفاده می شود. به عنوان مثال لوگو یک شرکت مواد غذایی به صورت لایت باکس پرچمی در حجم انبوه ساخته شده و از آن ها برای نصب در سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی برای تبلیغات استفاده می شود.

لایت باکس پلکسی یا پلاستیکی :

لایت باکس های پلکسی نوعی از تابلوهای تبلیغاتی هستند که تابلوسازی ها آن ها را با بهرمندی از ورق های پلاستیکی تولید می کنند. با استفاده از برش لیزری می توان ورق های پلاستیکی را به هر طرح دلخواه برش زد. این ورقه ها بر اساس طراحی کامپیوتری برش داده می شوند. بعد از برش، حروف سازی و لبه سازی ها باید انجام شود. برای روشنایی نیز مانند دیگر تابلو های نوردار، از لامپ های SMD استفاده می شود.

یکی از مهم ترین مسائلی که در تابلوسازی نامور مورد توجه قرار می گیرد، تحویل تابلوهای تبلیغاتی مطابق بر نظر شخصی فرد است. در تابلو سازی نامور طرح های اولیه طبق نظر مشتری با استفاده از طراحی سه بعدی شبیه سازی می شوند و بعد از تایید نهایی، در دست ساخت قرار می گیرند.

تابلو لایت باکس آلمینیومی :

تابلو لایت باکس آلمینیومی برای فضاهای داخلی مانند ایستگاه های مترو، داخل پاساژ و غرفه نمایشگاه ها ... مورد استفاده قرار می گیرند. از این نوع تابلو برای تبلیغ در داخل فروشگاه ها نیز می توان استفاده نمود. همانطور که از نام این تابلو پیداست، فریم آن از پروفیل آلومینیومی ساخته شده است. تصویر مورد استفاده در لایت باکس آلمینیومی یک پوستر چاپی می باشد که  در میان دو برگ پلکسی قرار گرفته است. یک پلکسی دودی و دیگر شفاف می باشد. نور استفاده شده در این تابلو نیز مانند تابلو های دیگر، روشنایی اس ام دی ( به صورت بلوکی) است، که کیفیت و وضوح بیشتری را ارائه می دهد.

تابلو لایت باکس حروف برجسته :

قدمت ساخت تابلو لایت باکس حروف برجسته به سال ها پیش بر می گردد. در گذشته حروف برجسته با استفاده از فلز ساخته می شد و تابلو ها ساده و بدون نور بودند. اما امروزه حروف استفاده شده در تابلو لایت باکس حروف برجسته به صورت نئون پلاستیک و لایت باکس ساخته می شوند. کاربرد این نوع تابلوها بیشتر برای تابلو مغازه ها، شرکت ها، آرایشگاه ها و ... می باشد.

تابلو لایت باکس فریم لس :

جنس بدنه در تابلو لایت باکس فریم لس از آلومینیوم آنادایز شده است و رنگ آن الکترواستاتیک می باشد. ضخامت این نوع تابلو های بدون قاب 6 الی 9 سانتی متر بوده و پهنای فریم دو طرف تابلو نیز 11 سانتی متر می باشد. پارچه رویه کار بک لایت است. این نوع پارچه قابلیت چاپ UV با کیفیت و وضوح بالا را دارد.

برای روشنایی تابلو لایت باکس فریم لس از روشنایی SMD و وال واشر استفاده می شود. ساخت لایت باکس فریم لس به این صورت است که، به دور پارچه بک لایت یک مغزی پلاستیکی دوخته می شود. با این شیوه ساخت به راحتی می توان پوستر داخل لایت باکس را تعویض نمود. لایت باکس های فریم لس در هر دو فضای داخلی و خارجی قابل استفاده بوده و قیمت آن ها مقرون به صرفه است.

تابلو لایت باکس کریستالی :

یکی از بهترین انواع تابلوهای تبلیغاتی تابلو لایت باکس های کریستالی هستند. این نوع لایت باکس ها علاوه بر ظاهری زیبا، وزن کمتر و همچنین مصرف برق مقرون به صرفه ای ارائه می دهند. حداکثر ابعاد قابل ساخت این نوع تابلوها 180 سانتی متر است. در این نوع لایت باکس تصویر روی متریال بک لایت چاپ می شود. تعویض پوستر چاپی در لایت باکس کریستالی به راحتی توسط مشتری قابل تعویض می باشد.

متریال مورد استفاده در لایت باکس ها

جنس اغلب تابلو های لایت باکس از آلومینیوم آنادایز شده است. برای رنگ آمیزی نیز از رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود. چاپ تصاویر استفاده شده در لایت باکس مانند دیگر انواع تابلو تبلیغاتی در تابلو نامور، چاپ یو وی می باشد. چاپ UV نسبت به چاپ سالونت کیفیت و ترکیب رنگ، رزولوشن و ماندگاری بهتری دارد.

برای روشنایی تابلو لایت باکس ها از لامپ های SMD استفاده می شود. لامپ اس ام دی نسبت به دیگر لامپ ها از مقاومت بیشتر و همچنین کیفیت نور دهی بهتری برخوردار هستند. علاوه بر این ها مصرف انرژی در SMD بسیار ناچیز است. با توجه به تنوع ساخت تابلو لایت باکس، از این نوع تابلوها می توان در تبلیغات شهری، تابلو های معابر عمومی، بیلبورد ها و تابلو های تبلیغاتی در مکان های مختلف استفاده نمود.

مجموعه تابلو سازی ، تابلو نامور با کسب چندین سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی و به طور تخصصی تابلوی لایت باکس فریم لس، تابلو لایت باکس، تابلو های طبقاتی، تابلو های مغازه و ... می تواند پاسخگوی هر نوع نیاز شما با هر سطح بودجه ای که در نظر گرفته اید باشد. استفاده از بهترین کیفیت متریال و طراحی های چشمگیر و جذاب از افتخارات مجموعه ماست. اگر به دنبال یک تابلوسازی معتبر هستید می توانید یکبار تجربه سفارش به مجموعه ما را امتحان کنید تا برای همیشه مشتری دائم ما شوید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با استفاده از شماره های قرار گرفته در سایت از خدمات مشاورین ما استفاده کرده و به خرید تابلو تبلیغاتی مورد نظر خود بپردازید.

منبع این مقاله: تابلوسازی نامور

پاسخ دهید

2 نظر

Mobina sh  ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ۲۰:۳۸:۴۲

سلام من هم معتقدم که تابلو های لایت باکس نمای کاملا متفاوت و زیبایی دارند به نسبت باقی تابلو ها ولی از طرف دیگر کسی که این نوع تابلو ها را به بهترین نحو ممکن طراحی و اجرا می کند هم به سختی پیدا می شود… من به شخصه از کیفیت کار تابلوسازی رنگین رسانه که در تهران فعالیت دارند راضی بودم

Kathrin  ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۲۲:۱۸:۱۹

Its History Of Attorneys Accidents Attorneys Accidents